- Naujienos
- Struktūra ir kontaktai
- Informacija lankytojams
- Veiklos sritys
- Paslaugos
- Korupcijos prevencija
- Asmens duomenų apsauga
- Apie muziejų
- Administracinė informacija
- Teisinė informacija
- Atviri duomenys
- Nuorodos
- Edukacija
UTENOS KRAŠTOTYROS MUZIEJUS
Adresas: Utenio a. 3, LT-28248 Utena
Tel.: +370 389 61637, +370 389 61634
Įmonės kodas: 188206976
el. paštas: info@utenosmuziejus.lt
Interneto svetainė: www.utenosmuziejus.lt
Facebook paskyra
Visais laikais amuletai buvo priemonė apsisaugojimui nuo nelaimių ar kitokio blogio: ligų, piktos lemties ar negeros akies. Kadangi amuletai buvo nešiojami nuo senų laikų, jų įvairovė nepaprastai didelė. Pirmykštis žmogus, nudobęs žvėrį, užsikabindavo jo dantų vėrinį sau ant kaklo, tikėdamas, kad žvėries galia persiduos jam. Viduramžiais tikėta, jog nešiojantis kadagio uogų, itališkų riešutų, rūtos šakelę, galima išsaugoti sveikatą ir gyvybingumą. Lietuvoje amuletai žinomi nuo neolito. Dažniausiai gaminti iš gintaro, aptinkami laidojimo paminkluose.
Utenos kraštotyros muziejuje saugomas raginis-geležinis amuletas, rastas Ruklių senkapio (Utenos r.) turtingame XVI amžiau II pusės vyro kape.
Tai apskrito pjūvio elnio (?) rago smaigalys. Per viršutinę rago dalį pervertas geležinis strypelis. Jo galai įverti į geležinės kilpelės apskritimais išlenktus galus. Kilpelė buvo pakabinta ant nedaug išlenkto geležinio strypelio vieno kilpelinio galo. Kitas kilpelinis galas įvertas į suplotą geležinę grandį, kurią užmaudavo ant diržo. Amuletas buvo nešiojamas užkabintas ant diržo.
XIV–XV amžiuje lietuvių kapuose randama amuletų iš lokių nagų ir ilčių. Raginis-geležinis amuletas – iki šiol vienintelis toks radinys, žinomas Lietuvoje.
http://udiena.lt/kultura/item/14058-projektas-sviesioji-gyvenimo-puse-baigesi-nuveikta-daug
Sveikindami kolegą Vytautą Valiušį jubiliejaus proga norime pasidžiaugti Lietuvos nacionaliniame muziejuje eskponuojama puodžių karaliaus keramikos ir Onos Pusvaškytė grafikos darbų paroda, kurios atidarymas vyko 2020 m. birželio 10 dieną.
Daugiau apie parodą:
Vytauto Ridiko nuotr.